Aylık Prim ve Hizmet Belgelerinin Verilme Süresinin Uzatılmasına İlişkin Duyuru

17 Eylül 2015

 

Bilindiği üzere, 5510 sayılı Kanunun 86 ncı maddesinin birinci fıkrasında işverenlerin aylık prim ve hizmet belgelerini Kurumca belirlenecek günün sonuna kadar Kurumumuza vermekle yükümlü oldukları öngörülmüş, İşveren Uygulama Tebliğinde ise özel sektör işverenlerinde düzenlenecek aylık prim ve hizmet belgelerinin ilişkin olduğu ayı izleyen ayın 23’üne kadar verecekleri açıklanmıştır.

Bu bağlamda, özel sektör işverenlerince 2015/Ağustos ayına ilişkin düzenlenen aylık prim ve hizmet belgelerinin verilmesi gereken sürenin son günü olan 23/9/2015 tarihinin Kurban Bayramı arefesine rastladığı ve Başbakanlık Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğünün 16//9/2015 tarih ve 10381 sayılı yazısında 23/9/2015 tarihinde mesai süresinin yarım gününün idari izin kabul edilmesi nazara alındığında, işverenlerimizin mağduriyetine neden olunmamasını teminen, Kanunun Kurumumuza verdiği yetkiye dayanarak, özel sektör işverenlerince 2015/Ağustos ayına ilişkin düzenlenecek aylık prim ve hizmet belgelerinin verilme süresi Kurban Bayramı tatilini izleyen ilk iş günü olan 28/09/2015 tarih saat 23:59’a kadar uzatılmıştır.

Diğer taraftan, özel sektör işyerlerinde, 2015/Ağustos ayında imzalanan toplu iş sözleşmelerine istinaden düzenlenen ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerinin, 2015/Ağustos ayında istirahatli olan sigortalılara ilişkin çalışmadığına dair bildirim girişlerinin ve 2015/Ağustos ayına ilişkin Ek-10 sigortalıların eksik gün bildirim formlarının verilme süresinin de 23/09/2015 tarihinde sona erdiği göz önüne alındığında, aylık prim ve hizmet belgelerine bağlı bu bildirimlerin süresi de yine 28/9/2015 tarihine kadar uzatılmıştır.

İşverenlerimize duyurulur.

Bu Yazıyı Paylaşın