KEP'in İçinden E-İMZA Çıktı

Hepimiz hatırlıyoruz değil mi? İnebolu’da bir Rus Pazarı vardı. Bazıları garip, bazıları enteresan olan bir sürü ürünle birlikte süs eşyaları da bu pazarda alıcı buluyordu. İçinden aynısından bir tane daha çıkan ve Matruşka denilen süs eşyasını ilk defa bu pazarda gördük. İşte ayrıntısını bundan önceki 2 yazıda yazdığımız e-tebligat ve KEP adresi işi tam bir matruşkaya döndü ve içinden bu sefer de E-İMZA mecburiyeti çıktı.

E-TEBLİGAT

Her şey Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 01 Ocak 2016 tarihinden itibaren elektronik ortamda tebligatta bulunmaya başlayacağını ilan etmesiyle başladı. Buna göre başta şirketler olmak üzere gerçek usulde vergilendirilen esnaf ve tüccar da sisteme bir e-posta adresi bildirmeye mecbur bırakıldı. Ancak bu noktada şirketlerin önüne başka bir konu geldi ve e-tebligatın içinden KEP adresi çıktı.

KEP ADRESİ

Şirketlerin önüne KEP adresi mecburiyetinin gelmesinin sebebi ilgili kanunlarda, eğer tebligatlar elektronik ortamda yapılacaksa KEP adresi almanın ve tebligatlar için bu adresi kullanmanın mecbur olduğu hükmüydü. Şirketler bedeli karşılığı bir KEP adresi edinip bu adresi kullanmaya başlayacaklardı. Nitekim şirketler bu adresi alıp internet üzerinden adres aktivasyonlarını yapacaklardı ki……KEP adresinin içinden E-İMZA çıktı.

E-İMZA

E-imza tahmin ettiğiniz gibi elektronik imza demek. Başvurunuz üzerine firmalar sizin bilgilerinizin olduğu bir güvenlik sertifikası düzenleyip bunu bir flash diske yüklüyorlar. Siz e-imza kullanan şifreli bir internet sitesine girmek zorunda kaldığınızda (e-devlet gibi) bunu bilgisayarınıza takıyorsunuz ve artık kullanıcı adı şifre şu bu girmeden siteye girebiliyorsunuz.

İşte siz KEP adresinizin aktivasyon ekranına geldiğinizde site diyor ki, sözleşmeyi elektronik ortamda imzalayabilmek için e-imzanızı kullanınız. Ve siz bir anda KEP adresinizi kullanmak için E-İMZA’ya ihtiyaç duyuyorsunuz. E-imzanız yok ise KEP adresiniz beş para etmiyor özetle.

NE YAPACAKSINIZ?

KEP adresi kullanmak zorunda olan şirketler mecbur E-İMZA için de bedeli karşılığı başvuruda bulunup bunu alacaklar. Internet üzerinden başvuru yapıp bu başvuruyu yazıcıdan çıkartıp, sizin siz olduğunuzu belgelemek için notere gidip, onaylatıp, onaylanmış bu evrağın yanına ticaret sicil gazetesi ile imza sirkünüzün fotokopisini ekleyip, kargo ile ilgili firmaya göndereceksiniz. Onlar da size e-imzanızı içeren flash diski gönderecekler.

KABAHAT HEPİMİZDE

Ama bu işin kabahati bir kurum hariç hepimizde. Kabahati olmayan tek kurum İnebolu Ticaret ve Sanayi Odası. Çünkü İnebolu Ticaret ve Sanayi Odası e-imza hizmetini veren firmayı İnebolu’ya kadar getirdi, konuyla ilgili şirketlere bilgilendirme yaptı. 5-10 kişi ya da firma dışında kimse kulak asmadı. Hemen her işte olduğu gibi.

O gün e-imza için başvuruda bulunanlar sadece firma bilgilerini vererek, hiçbir yere gitmeden, hiçbir yere bir evrak göndermeden e-imza sahibi oldular. Bugün İnebolu Ticaret ve Sanayi Odası’nın sağladığı bu imkândan yararlanmayanların ne birine ne de Devlet’e kızmaya çok hakları yok.

Bir an önce e-imza mecburiyetini de yerine getirmeniz önerisiyle.

Bu Yazıyı Paylaşın