Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

27 Mayıs 2016 Tarihli Resmi Gazete

Sayı: 29724 (Mükerrer)

Kamu İhale Kurumundan:

MADDE 1 – 4/3/2009 tarihli ve 27159 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 59 uncu maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.

Elektronik ortamda teklif alınan beyan usulü

MADDE 59/A – (1) Açık ihale usulü ile yapılan ve yaklaşık maliyeti Kanunun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde öngörülen üst limit tutarının altında kalan hizmet alımı ihalelerinde, teklifler bu maddeye uygun olarak elektronik ortamda beyan usulü ile alınabilir. Bu usulün uygulandığı ihalelerde, ekonomik açıdan en avantajlı teklif en düşük fiyat esasına göre belirlenir ve elektronik ortamda verilmeyen teklifler kabul edilmez.

(2) Tekliflerin hazırlanması, sunulması, açılması ve değerlendirilmesi işlemlerine ilişkin bu maddede hüküm bulunmayan hallerde, Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin altıncı bölümünde yer alan hükümler uygulanır.

(3) Bu madde kapsamında yapılan ihalelerde Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin ekinde bulunan “Yeterlik Bilgileri Tablosu Sunulan ve Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhalelerde Uygulanacak Tip İdari Şartname” ve ilgili diğer standart formlar kullanılır.

(4) İhale ilanlarının Kamu İhale Bülteninde yayımlanmasına ilişkin idarelerden herhangi bir ücret talep edilmez.

(5) Teklifler EKAP üzerinden, yalnızca teklif mektubu ve ekleri doldurularak hazırlanır ve e-teklif şeklinde sunulur. Ortak girişimlerin katıldığı ihalelerde teklif mektubu ekinde yer alan yeterlik bilgileri tablosunun her bir ortak tarafından ayrı ayrı, kısmi teklife açık ihalelerde ise teklif mektubu eklerinin tamamının her bir kısım için ayrı ayrı doldurulması gerekmektedir.

(6) İlan ve dokümanda belirtilmek kaydıyla, ihale aşırı düşük teklif tespit ve değerlendirme işlemleri yapılmaksızın sonuçlandırılabilir veya aşırı düşük teklif sınır değerinin altında teklif sunan isteklilerin teklifleri açıklama istenmeksizin reddedilebilir.

(7) Bu madde kapsamında yapılan ihalelerde banka referans mektubu istenmez.

(8) Geçici teminat mektupları Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21 inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak alınır ve mektuba banka tarafından verilen ayırt edici numara yeterlik bilgileri tablosunda belirtilir. Geçici teminat mektubu dışındaki teminatların saymanlık ya da muhasebe müdürlüklerine yatırıldığına ilişkin bilgiler ise yeterlik bilgileri tablosunun ilgili bölümünde belirtilir.

(9) İlk oturumda teklif mektubu ve geçici teminatı uygun olmayan istekliler tespit edilerek teklifleri değerlendirme dışı bırakılır. İhale dokümanında belirtilen katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri ile ilgili değerlendirme, istekliler tarafından doldurulan yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen bilgi ve belgeler esas alınarak yapılır. İstekliler tarafından beyan edilen belgelerden, EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet siteleri üzerinden sorgulanabilenler, belgelerdeki kayıtlı bilgiler esas alınarak değerlendirmeye tabi tutulur. Belirtilen yöntemle sorgulanamayan belgelere yönelik değerlendirme beyan edilen bilgiler esas alınarak yapılır. Bu değerlendirme sonucunda ihalede öngörülen şartları sağlamadığı anlaşılan teklifler ile ihale dokümanında öngörülmesi halinde aşırı düşük teklif sınır değerinin altındaki teklifler değerlendirme dışı bırakılır.

(10) Dokuzuncu fıkra uyarınca değerlendirme dışı bırakılmayan tekliflerden en düşük fiyatı teklif eden ilk iki istekliye, beyan ettikleri belgelerden, EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet siteleri üzerinden sorgulanamayanlara ilişkin tevsik edici belgeleri, belgelerin sunuluş şekline uygun olarak sunmaları için iki iş gününden az olmamak üzere makul bir süre verilir. Verilen süre içerisinde beyan edilen belge ve bilgileri doğrulayan belgeleri sunmayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir. Sunduğu belgeler beyan ettiği bilgileri doğrulamayan isteklilerin teklifleri ise değerlendirme dışı bırakılır. Bu işleme en düşük teklif fiyatına sahip ilk iki istekli tespit edilene kadar devam edilir ve ihale en düşük teklif fiyatına sahip istekli üzerinde bırakılarak sonuçlandırılır. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin belirlenmesi zorunlu değildir.

(11) İstekliler tarafından beyan edilen bilgiler ile bu bilgileri tevsik etmek amacıyla sunulan belgeler arasında farklılık bulunması durumunda; belgelerde yer alan bilgilerin ihalede öngörülen şartları sağlaması kaydıyla tekliflerin geçerliliği etkilenmez ancak ihalede öngörülen şartların sağlanamadığının anlaşılması durumunda, bu isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.”

MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 63 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi ve dördüncü fıkrasındaki “; (c) bendine ilişkin değerlendirmede idarece tutulan kayıt ve tutanaklar” ibaresi yürürlükten kaldırılmış; maddenin ikinci fıkrasındaki “(b) ve (c) bendi kapsamındaki kriterlerin” ibaresi “(b) bendindeki kriterin” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 3 – Bu Yönetmeliğin 1 inci maddesi 1/7/2016 tarihinde, diğer maddeleri ise yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
Tarihi Sayısı
4/3/2009 27159 (Mükerrer)
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
Tarihi Sayısı
1- 3/7/2009 27277
2- 10/1/2010 27458
3- 4/3/2010 27511
4- 16/12/2010 27787
5- 16/3/2011 27876
6- 20/4/2011 27911
7- 16/7/2011 27996
8- 15/7/2012 28354
9- 13/4/2013 28617
10- 24/9/2013 28775
11- 28/11/2013 28835
12- 25/12/2013 28862
13- 7/6/2014 29023
14- 16/8/2014 29090
15- 25/10/2014 29156
16- 12/6/2015 29384
17- 27/6/2015 29399
18- 28/7/2015 29428
19- 27/4/2016 29696
Bu Yazıyı Paylaşın