BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı ile okul ve kurumlarında, ulusal/uluslararası standartlar/kılavuzlar/normatif dokümanlar/yasal ve diğer şartlar dâhilinde sunulan uygunluk değerlendirme faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere sürdürülen belgelendirme hizmetleri ve belgelendirme programlarının yönetilmesi ile ilgili esas ve usulleri-düzenlemeyi amaçlar.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge; ulusal/uluslararası akreditasyon şartlarına uygun olarak uygunluk değerlendirme ve belgelendirme hizmetlerini tarafsızlık, tutarlılık, geçerlilik ve güvenirlilik esaslarına uygun olarak; yönetme, karar alma, yürütme, tetkik programının düzenlenmesi, tetkik görevlilerinin çalışma esas ve usullerinin belirlenmesi, belgelendirme programlarının oluşturulması, yürütülmesi ve yürütülen hizmetlerin izlenmesi ile değerlendirilmesine ilişkin esasları kapsar.