Hakkınızı Aramaktan Çekinmeyin

Burada yazdığım yazıları ne kadar genele yazıyorsam bir o kadar da İnebolu’ya yazıyorum.

Ne kadar İnebolu’ya yazıyorsam bir o kadar da genele yazıyorum.

Geneli bilemem ama İnebolu koskoca cezaevi elinden çekilip alınırken bile hakkını arayabilmiş olmasa da, belki en azından tüketici hakkını aramaktan geri kalmaz umuduyla şu tüketici hakkının nasıl aranacağından bahsedeyim.

6502 SAYILI YASA

28.11.2013 tarih ve 28835 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicinin haklarını oldukça geniş anlamda koruyor.

Neredeyse yapacağınız her türlü sözleşme ile ilgili düzenlemeler yapılmış.

Kanun, aslında sıradan bir tüketici olarak haklarımızı aramamızı sağlamanın yanında, hak arama özgürlüğümüzün de farkına varmamızı sağlıyor.

NEREYE NASIL BAŞVURACAĞIZ?

6502 Sayılı Yasadan doğan haklarınızı kullanmak sandığınızdan daha kolay.

E-devlet üzerinden Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi yapacaksınız.

Sisteme girmeniz sonrası sistem sizi TÜBİS olarak isimlendirilen Tüketici Bilgi Sistemleri’ne yönlendirecek.

Sistem önce sizin tamamlamanız gereken bilgileri tamamlatacak.

Bu safhada zorunlu bilgilerinizi tamamlayıp, tebligat adresinizi de değiştirebilirsiniz.

Devamında “Yeni Başvuru” bölümüne geçeceksiniz.

Bu bölüm 5 alt bölümden oluşuyor.

Birinci bölümde şikâyetçi olacağınız firmanın bilgileri isteniyor. Bu bilgileri ne kadar ayrıntılı verebilirseniz işlemleriniz o kadar hızlanacak.

Firma unvanı, adresi, telefon numarası, vergi numarası, MERSİS numarası gibi.

Bu bilgileri yaptığınız bir sözleşme varsa bu sözleşme üzerinde ya da satın aldığınız mala karşılık düzenlenen faturada bulabilirsiniz.

İkinci bölümde sizden fatura bilgileriniz, fatura bedeliniz ve konuyu detaylı olarak anlatmanız isteniyor. Olan biteni anlatacaksınız yani.

Üçüncü bölümde ise anlatılan olaya ilişkin olarak elinizde olan belge ya da kanıtları sisteme yüklemeniz isteniyor. Bunları daha önceden pdf formatında hazırlarsanız iyi olur.

Dördüncü bölümde size bir ön izleme ile yapmak üzere olduğunuz başvurunun son hali gösteriliyor.

Beşinci bölümde başvurunuzun hangi Tüketici Hakem Heyetine yönlendirileceğini görüyorsunuz. Bu anlaşmazlığın toplam tutarına göre sizin iliniz ya da ilçeniz oluyor.

Bu aşamada başvur tuşu ile başvurunuz yapılıyor ve başvuru numaranız da belirleniyor.

Bu kadar.

PEKİ SONRASINDA?

Sonrasını aşama aşama yine aynı yerden takip edebilirsiniz.

Zaten en sonunda verilecek kararı da aynı yerde göreceksiniz ve size e-posta ile de tebliğ edilecek.

Tüketici olarak hakkınızı aramanız gerektiğini düşünüyorsanız boş vermeyin.

Eğer haklılığınıza karar verilirse, bu hakkınız icrai yolla da olsa firmadan alınıyor.

Tamam ilçenizin hakları yenilirken sesiniz çıkmıyor ama bari kendi haklarınızı aramaktan çekinmeyin.

Bu Yazıyı Paylaşın