Yeni araştırmanın bulguları, el yazısının faydalarına dair artan kanıtlara katkı sunuyor.
Yeni çalışmada, Trondheim’daki Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nden psikologlar Audrey van der Meer ve Ruud van der Weel, üniversiteden öğrencileri işe aldı ve başlarına elektrotlar yapıştırdı. Araştırmacılar, öğrencilerden bilgisayar ekranında görünen bir kelimeyi dijital kalemle el yazısıyla yazmalarını veya el yazısıyla yazmalarını istedi. Başlıktaki sensörler, katılımcılar her görevi yerine getirirken elektriksel beyin aktivitesini kaydetti.
Eğitim müfredatları değiştiğinden beri pek çok öğrenci el yazısı ile yazmak yerine normal yazı ile notlar almayı tercih ediyor. Ancak yeni bir çalışma, aynı kelimeyi el yazısıyla tekrar tekrar yazmanın bazılarının öğrenme ve hafızayla ilgili olan beyin bölgeleri arasındaki bağlantıyı artırabildiğini gösteriyor.
BİR ŞEYİ ÖĞRENMEK İSTİYORSAK HALEN EN İYİ YÖNTEM EL İLE YAZMAK
Frontiers in Psychology dergisinde yayınlanan çalışmaya göre üniversite öğrencilerinden sözcükleri el yazısıyla yazmaları istendiğinde beyinlerinde, özellikle de hafıza oluşumuyla ilişkili beyin dalgalarında, bu sözcükleri yazdıkları zamana kıyasla daha fazla bağlantı görüldü.
Bu sonuç el yazısının faydalarına ilişkin giderek artan kanıtlara katkıda bulunuyor. El yazısı müfredatını uygulayan yasaların artmasını sağlayabilir. Araştırmada yer almayan ancak Kaliforniya Üniversitesinde sinir bilimci olan Ramesh Balasubramaniam bulgularla ilgili olarak, ”el yazısı ile normal yazı yazmak arasında beyin aktivitesinde temel bir fark var” diyor.
Daha önce yapılan çok sayıda araştırma, el yazısının yazım doğruluğunun, hafızada hatırlamayı ve kavramsal anlayışı geliştirdiği gösterildi. Bilim insanları, harflerin ve kelimelerin bu yavaş sürecinin bireylere bilgiyi işlemek ve öğrenmek için daha fazla zaman verdiğini düşünüyor.
Yeni çalışmada, Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesinden psikologlar Audrey van der Meer ve Ruud van der Weel, üniversiteden öğrenciler üzerinde çalışmalarını gerçekleştirdiler. Burada seçilen öğrenciler elektrotların yapıştırılıp verilerin bilgisayardan izlendi. Araştırmacılar, öğrencilerden bilgisayar ekranında görünen bir kelimeyi dijital kalemle el yazısıyla yazmalarını veya el yazısıyla yazmalarını istedi. Başlıktaki sensörler, katılımcılar her görevi yerine getirirken elektriksel beyin aktivitesini kaydetti.
Burada her iki grup için de tutarlılığı arayan bilim insanları, el yazısı ile düşük frekans bantlarında yalnızca harekete bağla beklenen motor beceri tarafında değil aynı zamanda öğrenmeyle ilişkili diğer alanlarda da artan aktivite gözlemlediler.
Araştırmacılara göre not alırken el yazısı ile yazmak bilgilerin daha iyi öğrenilmesine yardımcı oluyor.