Yayınlanan bir rapor, ilkokula başlayan öğrencilerin dörtte birinin kitapları doğru şekilde kullanamadığı için tablet gibi kaydırmaya çalıştığını ortaya koydu.
Öğretmenler Kindred Squared eğitim hayır kurumu araştırmacılarına, okul günlerinin üçte birini temel becerilerden yoksun dört ve beş yaşındaki çocuklara “bebek bakıcılığı” yaparak geçirdiklerini söyledi.
Buna göre, dört çocuktan biri ilkokula kitabı nasıl doğru kullanacağını bilmeden başlıyor; birçoğu da telefon veya tablet gibi sayfaları kaydırmaya veya bunlara dokunmaya çalışıyor.
1000 personel üzerinde yapılan bir anket ayrıca, birinci sınıf öğrencilerinin dörtte birine tuvalet eğitiminin düzgün şekilde verilmediğini, üçte birinin ceket giyemediğini, kalem tutamadığını veya ona kadar sayamadığını ortaya çıkardı.
Ancak ankete katılan ebeveynlerin yalnızca yüzde 16’sı çocuklarına kitap kullanmayı öğretmekten yalnızca kendilerinin sorumlu olduğunu ve yalnızca yarısı tuvalet eğitiminin tamamen kendilerine bağlı olduğunu düşünüyor.
Kindred Squared’den Felicity Gillespie, “Şok edici bulgular okullar ve ebeveynler için bir dönüm noktası olmalı çünkü ilkokula başlamadan önce geride kalan çocukların hayatları boyunca mücadele etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu biliyoruz.”
“Öğretmenler hâlâ günde ortalama 2,5 saatini gelişimsel olarak geri kalmış çocuklara yardım etmek zorunda kalıyorsa, her çocuk bu fırsatı kaçırır.” dedi.
Bir öğretmen de, “Birinci sınıfa başlayan çocuklarımız size cep telefonunun nasıl kullanılacağını, tabletin nasıl kullanılacağını gösterebilir… Bazılarının kitabı hangi yöne, hangi yöne tutması gerektiğini bilip bilmediğinden emin değilim. Ama size bir telefonun ve tabletin nasıl kullanılacağını kesinlikle gösterebilirler.” açıklamasında bulundu.