Google, uzun bir süredir müşterilerin çevrimiçi alışverişlerini takip ediyor. Şimdi de gözetimini arttırarak müşterileri çevrimdışında da takip ediyor. Bu demek oluyor ki her market alışverişi yaptığınızda veya mağazaya girdiğinizde Google bunu biliyor.
Bu haftanın başında Google, bu bilgileri Youtube ve Google Maps gibi telefonunuzda bulunana çeşitli uygulamalardan ve kredi kartı işlem kayıtlarından elde ettiğini açıkladı. Şirket ABD’de kredi ve bankamatik kartı işlemlerinin %70’ine erişebildiğini paylaştı.
Google, çevrimiçi reklamlarının insanları çevrimiçi veya doğrudan mağazadan fark etmeksizin alışveriş yapmaya teşvik ettiğini kanıtlamak için bu bilgileri bir araya getirerek pazarlamacılarla paylaşıyor.
Mesela Google, bir şirkete kaç kişinin onun reklamını gördükten sonra mağazasına gidip reklamı yapılan ürünü satın aldığını söyleyebilir.
Güvenlik kaygıları arttı
Ancak kredi kartı kayıtlarıyla bağlı bu konum izleme hizmeti bazı kaygıları da beraberinde getirdi.
Google, tüm müşterilerinin verilerini koruduğunu söyleyerek isim veya kredi kartı numarası gibi bilgileri biriktirmediğini veya pazarlamacılarla paylaşmadığını ekledi.
Ancak müşteri haklarını gözeten Privacy Rights Clearinghouse’tan Paul Stephens, bu hizmetin müşterilerin özel bilgilerini tehlikeye attığına dikkat çekti.
“Verileri anonim tutmanın inanılmaz derecede zor olduğunu biliyoruz” diyen Stephens, “Kişisel bilgilerinize önem veriyorsanız kesinlikle kaygılanmanız gerekiyor” diye ekledi.
Kaynak: Business Insider