Şirketler potansiyel müşterilerin çevrimiçi olarak ne aradığını bilmek ister. Zira bu bilgiyi kullanarak, her internet kullanıcısını aradıkları şeyle alakalı bir ürün veya hizmet için bir reklamla hedefleyebilirler.
Ancak insanlar her zaman istedikleri veya satın almak istedikleri şeyler için internette arama yapmaz. Peki ya bu şirketler potansiyel müşterilerin günlük yaşamlarını dinleyip, konuştukları şeye dayalı reklamlarla onları hedefleyebilirlerse ne olur?
404 Media’nın bir raporuna göre, medya devi Cox Media Group’taki (CMG) pazarlamacılar bu fikri potansiyel reklam ortaklarına sundular. Teknoloji haberleri kuruluşu yakın zamanda CMG’den “Aktif Dinleme” hizmetini ve akıllı telefonlar, akıllı hoparlörler ve akıllı TV’ler gibi akıllı cihazlara dayalı reklamları nasıl hedefleyebileceğini ayrıntılı olarak açıklayan bir Kasım 2023 tanıtım paketi aldı.
CMG’nin satış konuşmasını başında şu ifadeler yer alıyor:
“Günlük konuşmalarında hizmetlerinize olan ihtiyaçlarını aktif olarak tartışan potansiyel müşterileri hedefleyebilseydiniz, bu işletmeniz için ne anlama gelirdi? Hayır, bu bir Black Mirror bölümü değil – Voice Data ve CMG bunu işletmenizin avantajına kullanma yeteneğine sahip”
“EVET, TÜYLER ÜRPERTİCİ AMA PAZARLAMA İÇİN HARİKA”
Sunumun devamında Pitch deck, şirketlerin kullanıcıları dinlemesinin ve bu verileri toplamasının yasal olduğunu belirtmeye devam ediyor:
“Tüyler ürpertici mi? Elbette. Pazarlama için harika mı? Kesinlikle”
404 Media geçtiğimiz yıl, CMG’nin hedefli reklam amacıyla kullanıcıları dinlemek için akıllı cihazlarda mikrofon kullanımı olan Aktif Dinleme’nin tanıtımını yapmıştı. Kuruluş, geçen hafta pitch deck’i aldı.
İnternet kullanıcıları uzun zamandır Google, Microsoft, Amazon ve Facebook sahibi Meta gibi Büyük Teknoloji şirketlerinin kendilerini dinlediğini tahmin ediyorlardı. Ve şimdi, CMG’nin pazarlama ekibinin bu tür hizmetleri reklam verenlere tanıttığıyla ilgili kanıtlar var. 404 Media’nın belirttiği gibi, CMG bu dört ‘büyük teknoloji’ şirketinin hepsiyle mevcut veya eski ortaklıklarını sürdürdü.
Peki, burada neler oluyor?
ŞİRKETLERDEN GELEN AÇIKLAMALAR NE DİYOR
Mashable, 404 Media’nın CMG’nin Aktif Dinleme tanıtım paketiyle ilgili raporunda adı geçen dört Büyük Teknoloji şirketine ulaştı. Meta, Amazon, Google ve Microsoft. Her şirket, CMG ile bu şekilde reklam hedeflemek için çalıştıklarını reddeden bir açıklama yaptı.
Meta’dan yapılan açıklamada “Reklam için telefonunuzun mikrofonunu kullanmıyoruz ve biz bunu yıllardır kamuoyuyla paylaşıyoruz. CMG’ye ulaşarak programlarının Meta verilerine dayanmadığını açıklamalarını istiyoruz” ifadeleri kullanıldı.
Meta, Mashable’a CMG’nin Facebook’un hüküm ve koşullarını ihlal edip etmediğini araştırdığını söyledi ve gerekirse harekete geçeceğini söyledi. Bir sözcü ayrıca Facebook’un şirketin reklam amacıyla kullanıcıların telefonlarının mikrofonlarını kullanmadığını açıklayan 2016 tarihli bir gönderiyi referans verdi.
Amazon, Google ve Microsoft da CMG’nin Aktif Dinlemesi ile ilgili herhangi bir müdahaleye karşı çıktı.
Amazon sözcüsü “Amazon Ads bu programda CMG ile hiç çalışmadı ve bunu yapmayı planlamıyor,” açıklamasını yaptı.
Google sözcüsü fikir beyan etmezken Google sözcüsü “Araştırıyoruz ve politikalarımıza uygun olarak gerekli tüm adımları atacağız” ifadelerini kullandı.
Reklam programına katılım iddialarını yanıtlayan şirketlerin tamamı reddetse de, akıllı ev cihazlarıyla ilgili gizlilik endişeleri tüketiciler arasında devam edecek gibi görünüyor…